Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Prof. Dr. Şenay Yalçın; “Z kuşağı her söylenene inanmıyor.”

Haber Giriş Tarihi: 04.02.2022 00:37
Haber Güncellenme Tarihi: 04.02.2022 00:37
Kaynak: Haber Merkezi
dubainews.com.tr
Prof. Dr. Şenay Yalçın; “Z kuşağı her söylenene inanmıyor.”

4. Nesil Üniversite yapısının ülkemizdeki en iyi örneklerinden birisi olan ve Uluslararası platformlardaki son gelişmeleri anında yakalayabilen, her döneme, kuşağa hitap eden Nişantaşı Üniversitesi İle alakalı Üniversitenin Rektörü Prof. Dr. Şenay Yalçın ile çok keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. 

Elif Tayhan; Sayın rektörüm öncelikle sizleri ve üniversitenizi tanımak isteriz.

Prof. Dr. Şenay Yalçın ; 1959 yılında Erzurum Yukarıkaracasu Köyü’nde başladığım eğitim hayatıma, 1970-1974 yılları arasında Ege Üniversitesi’nde Fizik-Matematik Bölümünde ve aynı yıllarda İzmir Yüksek Öğretmen Okulu’nda lisans eğitimlerimi tamamlayarak devam ettim. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi’nde Nükleer Fizik alanında Yüksek Lisans, Mühendislik Fakültesi’nde Araştırma Görevlisi olarak Nükleer Mühendislik alanında Doktora derecesi elde ettim. Hava Kuvvetleri Lisan Okulu’nu müteakiben Hava Harp Okulu’nda Doktor Öğretim üyesi ve sonrasında Bahçeşehir Üniversitesi’nde Profesör unvanıyla görev yaptım. Bölüm başkanlıkları, fakülte dekanlıkları, Bahçeşehir Üniversitesi rektörlüğü ve İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’nin kurucu rektörlüğü gibi birçok idari görevimin ardından, 2019 yılından bu yana Nişantaşı Üniversitesi Rektörü olarak görev yapmaktayım. 4. Nesil Üniversite yapısının ülkemizdeki en iyi örneklerinden birisi olan Nişantaşı Üniversitesi’ne gelecek olursak; Nişantaşı Eğitim Vakfı tarafından 2009 yılında kurulan üniversitemize, ilk öğrencilerimizi 2010 yılında kabul ederek eğitim dünyasına adım attık. Bugün, geride bıraktığımız yıllara baktığımızda, çok genç olmasına karşılık, üniversitemizin; deneyimli akademik kadrosu ve sahip olduğu iddialı teknolojik altyapısı ile tahminlerin ötesinde ilerleme kaydettiğini ve önemli başarılara imza attığını gururla ifade etmek isterim. 2010 yılında 650 öğrenci ile eğitim-öğretim hayatına başlayan Nişantaşı üniversitesinde, an itibariyle 200 akıllı sınıf, 124 uygulama laboratuvarı, 8 simülasyon merkezi ve spordan müziğe pek çok deneyim ortamlarına sahip Maslak 1453 NeoTech Kampüsünde 3 binden fazlası uluslararası öğrenci olmak üzere 25 bine yakın öğrencimize Ön Lisans, lisans ve Lisansüstü seviyesinde yüksek kalitede eğitim hizmeti sunulmaktadır. Esnek eğitim programlarımızla Proje Bazlı Dersler, Genel Eğitim Programı (GEP), Kariyer Eğitimi Programı (KEP) ve İş Başında Mesleki Eğitim Uygulamaları (İMU) ile diğer üniversitelerden ayrışmaktayız.

Elif Tayhan;  Geçtiğimiz yıllara bakıldığında pandemiden sonra dijital kullanımında ciddi bir artış oldu. Sizde okuyan ve size gelen öğrencilerin bu bağlamda bölüm seçerken tercihlerinde bir değişiklik oldu mu? Hangi bölümlere yoğun ilgi var üniversitede?

Prof. Dr. Şenay Yalçın ; Covid-19 Pandemisiyle birlikte, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de kampüslerde yüz yüze sunulan klasik eğitim süreçleri, teknolojik imkanların da etkin kullanılmasıyla yerini dijital dünyada sunulma sürecine bıraktı. Açıkçası biz bu dönüşüme akademisyenlerimizle hazırdık. Zaten bazı derslerimizi çevrimiçi vermekteydik. Buna ek olarak sahip olduğumuz Uzaktan Eğitim Merkezimiz, video-konferans sistemi ile donatılmış sınıflarımız ve teknolojik alt yapımız sayesinde sürece hızla adapte olduk. Dijitalleşme çağın bir gerçeği ve her alanda bunu derinden hissediyoruz. Diğer yandan, çağın değişimine ve sektörlerin ihtiyaçlarına göre belirlenen yeni alanların ve daha önce adını duymadığımız mesleklerin ortaya çıktığına şahit oluyoruz. Üniversiteler dijital çağın gerekliliklerine ve değişimlerine göre kendilerini yeniden yapılandırmak durumundadır. Burada önemli olan zamanın ruhuna, ihtiyaçlarına göre esnek ve disiplinlerarası müfredat programlarının tasarlanması ve eğitim teknolojilerinden azami ölçüde yararlanılmasıdır. Biz bu gerçeklerin ışığında Nişantaşı Üniversitesi olarak eğitim programlarımızın içeriğini iş dünyasının değişen beklentilerini karşılayacak biçimde sürekli güncelliyoruz. Öğrencilerin bölüm tercihlerine dijitalleşmenin etkisine gelince, Tıp’tan Mühendisliğe, İletişim’den Pilotaj ve Diş Hekimliği’ne, Endüstriyel tasarımdan Uzay ve Havacılığa kadar pek çok bölüm hala gündemde ve tercih edilmeye devam ediyor. Özellikle dijital dünyaya yön vermek isteyen öğrencilerin; Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Dijital Oyun Tasarımı, Bilişim Sistemleri Yönetimi, Bilgi teknolojileri ve bunlara yakın bölümlere ilgisinin arttığını söyleyebilirim. Çünkü gençler, bu programların ders içeriklerinde nesnelerin interneti, büyük veri, yapay zekâ, siber güvenlik, siber hukuk, robotik, VR ve AR teknolojileri, blockchain, nöroekonomi ve benzeri alanlara yönelik temel bilgi ve beceriye sahip olacaklarının farkındalar.

Elif Tayhan; Her dönem bir kuşak ve onlara verilen bir isim oluyor. Şimdilerde ise Z kuşağı diye tanımladığımız bir kuşak var. Her dönemi yakalamak için üniversiteniz ve sizler neler yapıyorsunuz? Her dönemin kuşağını yakalamak zor olmuyor mu?

Prof. Dr. Şenay Yalçın; Elbette kolay olmuyor. “Dijital Doğanlar” olarak da adlandırılan bu nesli anlamak her şeyden önemli. Çünkü bu nesil, teknolojiyi bir bağımlılık olarak değil, yaşam standardı olarak algılayan çok farklı bir nesil. 2000 yılından sonra doğan ve Z kuşağı da denilen bu kuşak; her söylenene inanmayan, sorgulayan ve hemen her konuda dijital dünya aracılığıyla araştırma yapan, elde ettikleri veri temelinde neden-sonuç ilişkisini kurabilen, hepsinden önemlisi kendilerinin bizler tarafından doğru anlaşılmalarını bekleyen bir kuşak. Bu gerçeklerin bilincinde NeoTech Kampüsü’müzü oluştururken Üniversitemizde eğitim modelimizi “önce insan” yaklaşımı ile teknoloji ve insan bütünlüğü temelinde inşa ettik. Esnek eğitim programlarımızı, mevcut ve gelecekteki değişim-dönüşümü gözlemlemek yerine onu şekillendiren ve zamanı geldiğinde yönetecek olan Z kuşağının ihtiyaçlarına ve sektörlerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarladık. Bu bağlamda; Mekatronik, Robotik, Makine, İnşaat, Elektrik-Elektronik, Sivil Havacılık, Tıp, Diş Hekimliği, Biyoteknoloji, VR-AR, E-spor, 3D Tasarım ve Üretim , Finansal araştırmalar, Bilgisayar ve spesifik alanlarda çalışmaların yapıldığı AR-GE laboratuvarlarımız, birebir modellenmiş ameliyathanelerimiz, acil ilk yardım sınıflarımız, TUBİTAK ve HAVELSAN ile işbirliği kapsamında tasarlanarak geliştirilen 360 derece görüş kontrollü hava meydan kontrol simülatörümüz, Kabiniçi Kontrol Simülatörümüz ve Deniz Ulaştırma Kontrol Simülatörümüzle oluşturduğumuz eğitim eko-sistemi ortamında yüksek teknolojileri öğrencilerimizle buluşturan yeni nesil bir üniversiteyiz. Özetle, yukarıda sahip olduğumuz altyapı imkanlarının bir kısmını ifade ettiğimiz NeoTech Kampüsümüzde, Z kuşağının hem akademik hem de sosyal ihtiyaçları için bir fayda merkezi olduğumuzu belirtmek isterim. Başta Nişantaşı Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı sayın Dr. Levent Uysal olmak üzere öğrencilerimizle her fırsatta değişik mecralar üzerinden iletişim kuruyor onların görüşlerini alıyor ve esnek yönetim yaklaşımız kapsamında bu görüşlerden yararlanıyoruz. Bu sayede öğrencilerimizin kendilerini gerçekleştirebilecekleri, kendilerine olumlu yönde yeni şeyler katabilecekleri, ilgilendikleri alanlarda eğitime ulaşabilecekleri ve sektördeki yenilikleri anında takip edip deneyimleyebilecekleri, aynı zamanda eğlenecekleri, sosyalleşecekleri, en önemlisi de kendilerini ait hissedebilecekleri bir üniversite ortamını onlarla birlikte inşa ediyoruz. Demem o ki; Z kuşağı ile “iletişim halinde olma” inancımızın ve yaklaşımımızın çok faydasını görüyoruz.

Elif Tayhan; Acun Medya ile önemli bir proje başlattınız, üniversitenizde bu süreci nasıl yönetiyorsunuz, içeriğinde neler var?

Prof. Dr. Şenay Yalçın; Yeni Nesil Üniversite felsefesinin temelini oluşturan Üniversite-sektör iş birliği ile tasarlanan eğitim modelimizle örtüşecek şekilde Acun Medya ile birlikte hayata geçirdiğimiz bu projeye, Türkiye’nin en yeni ve en yenilikçi iş edindirme projelerinden birisidir diyebiliriz. Üniversitemizin değerli akademisyenleri ve modern teknolojik alt yapısıyla destek verdiği bu proje merkezimizde; gastronomi, televizyon ve dijital medya alanlarında uygulamalı eğitimler sunulmaktadır. Biraz daha açmam gerekirse; deneyimli akademisyenlerimizin yanı sıra sektörden ünlü televizyoncuların, duayen şeflerin, dijital üstatların yönetiminde; Televizyon Bölümümüzde sektöre kamera arkası iş gücü sağlayan İleri Televizyonculuk Eğitimi, Gastronomi Bölümümüzde Profesyonel Mutfaklara şef yetiştiren Mutfak Şefliği ve Pasta Şefliği eğitimi, Dijital bölümümüzde ise Dijital İçerik ve Yayıncılık, Sosyal Medya ve Google Reklamcılığı ile Global Pazarlama ve CRM eğitimleri verilmektedir. Özgün olarak tasarlanan bu örnek proje kapsamında; staj ve sunulan iş imkanlarıyla gençlerimizin hayallerinin gerçekleşmesini sağlıyoruz. Nitekim, başlattığımız işe yerleştirme programı ile şu ana kadar başarılı mezunlarımızın hepsini işe ve staja yerleştirmiş bulunuyoruz.

Elif Tayhan; Nişantaşı üniversitesi yeniliklere ayak uyduran bir üniversite. Peki ileriye dönük başka ne gibi çalışmalar, içerikler düşünüyorsunuz?

Prof. Dr. Şenay Yalçın; Dünyadaki baş döndürücü gelişmeler ve yeniden şekillenen insani ilişkiler, eğitime dair eğilimler ve eğitim teknolojilerindeki yenilikler bizi geleceğin ihtiyaçlarını öngören bir sistem kurmaya zorluyor. Biz de; yukarıda da sözünü ettiğim gibi Nişantaşı Üniversitesi NeoTech Kampüsümüzde “önce insan” yaklaşımımız ile teknolojinin insana fayda sağlayan yanlarını önceleyerek geleceği kurguluyoruz. Bu bağlamda, hemen hemen tüm disiplinlerin kesiştiği sağlık ve bilişim teknolojilerini öncelikli alanlarını olarak belirlemiş bulunuyoruz. Hemen her alanda kendisine yer bulan yapay zekâ uygulamalarını önemsiyoruz. Çünkü insani bilimlerin geleceğini yapay zekada görüyoruz. Belli aralıklarla güncellediğimiz ders içeriklerine AR ve VR gibi teknolojilerini dahil ediyoruz. Son zamanlarda dijital dünyada çok konuşulan Metaverse ile ilgili çalışmalarımızı da sürdürmekteyiz. Örneğin, Pazarlama İletişimi alanında çalışan akademisyenlerimiz, son zamanlarda ilginin bir hayli yüksek olduğu metaverse ile ilgili seçmeli bir ders önermiş bulunuyorlar. Bu ders, makine öğrenimi ve yapay zekâ üzerine dayanan yeni nesil internet teknolojisi Web 3.0 kanalları üzerinden yapılandırılacak. Bu sayede öğrencilerimiz metaverse dünyasını, metaverse üzerinden pazarlamayı, bu alanda geliştirilen teknolojileri ve uygulamaları inceleme imkânı bulacaklar. Sağlık alanında çalışan akademisyenlerimiz, bu çalışmalarını patentlemekte ve birçoğunu ticarileştirmekteler. Öğretim elemanlarımıza, gerek üniversitemiz bünyesindeki NishNova Teknoloji Merkezimizde gerekse anlaşmamız olan Teknoparklarda ofis ve kaynak sağlayarak onların ülkemize katma değer sağlayacak buluşlara imza atmalarını desteklemeyi sürdüreceğiz. Üniversitemizde, sunduğumuz bilimsel teşvik sistemiyle yüksek faktörlü uluslararası yayınlar, vaka çalışmaları, iç ve dış kaynaklı projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Akademik Birimlerimizin ve akademisyenlerimizin yurt dışındaki üniversitelerle kurduğu iş birlikleri kapsamında bilimsel araştırma süreçlerine uluslararası boyut kazandırıyoruz. Yükseköğretimde uluslararasılılaşmanın eğitim-öğretim ekosistemimize katkısını ve çarpan etkisini artırmak için, dünyanın önde gelen ülkelerinden saygın üniversiteler ile bilimsel iş birlikleri kurmaya ve anlaşmalar yapmaya önem veriyoruz. Bu kapsamda olmak üzere yakın zaman öncesi ABD’nin saygın üniversitelerinden Touro College ile yaptığımız anlaşma ile sisteme yeni bir halka eklemiş bulunuyoruz.

Elif Tayhan; Pandemi ile beraber bu dönemin öğrencileri eğitimden çok zaman uzakta durdu. Sizler Nişantaşı üniversitesi Rektörü olarak bu dönemin eğitimde ve normal yaşantılarında şanssız bir dönem olduğunu düşünüyor musunuz?

Prof. Dr. Şenay Yalçın; 2020 yılının Mart ayında pandemi tüm dünyada etkisini artırarak hissettirmeye başladı. Öngörülemeyen bir şekilde gelişen bu sürece, ülkemizde her seviyedeki birçok eğitim kurumu hazırlıksız yakalandı. Ebetteki bu gelişme eğitim-öğretim süreçlerinde değişiklikler yapılmasını zorunlu kıldı. Ancak, yukarıda da belirttiğim gibi Nişantaşı Üniversitesi olarak önceden hazırlıklı olmanın avantajını kullanarak bu sürecin rahatlıkla üstesinden gelebildik. Hem sahip olduğumuz teknolojik yetkinliklerimizi hem de dijital dünyanın bize sunduğu imkanlarımızı bu süreçte olabildiğince etkili kullandık. Pandemi sürecinde pek çok kurumun bu yeni düzene henüz fikren alışmaya çalıştığını gözlemlerken, Nişantaşı Üniversitesi sahip olduğu teknik altyapsıyla ve iyi yetişmiş insan kaynağı ile tüm derslerini bir hafta içinde çevrimiçi sunmaya başladı. Kişiselleştirilmiş eğitim, proje odaklı öğrenme, teknoloji ve eğitimin birlikteliği gibi çağımızın ve geleceğin dinamiklerine dayanan “Eğitim 5.0” eğitim modelimizle öğrencilerimize akademik anlamda hiçbir kayıp yaşatmadan eğitime devam ettik. Burada itiraf etmeliyim ki öğrencilerimizin tamamını Z kuşağının oluşturması bizim işimizi beklenenin ötesinde kolaylaştırdı ve onlarla birlikte pandemi sürecini başarılı şekilde idare ettik ve etmeye devam ediyoruz. Diğer taraftan, pandemi süreci eğitim-öğretim süreçlerine farklı bir boyut kazandırdı. Artık ölçüyü kaçırmamak ve uygulamalı derslerin dinamiklerini göz önünde bulundurmak koşulu ile zamandan ve mekândan bağımsız olarak sunulabilen çevrimiçi eğitimin her kesim tarafından benimsendiğini söyleyebiliriz. Nitekim bu husus ile ilgili olarak öğrencilerden gelen bilgiler ve öneriler bu durumu desteklemektedir.

Elif Tayhan; Öğrenciler sizde okumayı tercih ettiklerinde diğer okullara göre sizleri onlardan ayrı tutan ne gibi özellikler var ki sizi tercih ediyorlar?

Prof. Dr. Şenay Yalçın; Uyguladığı özgün Eğitim5.0 felsefesi ve İş dünyasının kalbinin attığı Maslak’taki stratejik konumu ile Nişantaşı Üniversitesi, öğrencileri okula ve sınıfa kapatan klasik sistemden ayrışan farklı bir eğitim anlayışına sahip üniversitedir. Sahip olduğumuz dinamik yapımızla geleceğin dünyasını şekillendirecek olan gençlerin yarınlarını başarılı ve anlamlı kılmak için sürekli çalışıyoruz. Bilindiği üzere artık iş hayatında insanlar emekli oluncaya kadar 4-5 iş alanı değiştirebiliyorlar. Bu durum, üniversitelerde verilen eğitimin disiplinler arası olmasını ve mezun ettiği gençlerin hem sosyal anlamda hem de kendi alanlarında yetkin olmalarını gerektiriyor. Biz inanıyoruz ki, üniversite mezunlarına mesleğin ötesinde vizyon kazandırmalıdır. Mezunlar aldıkları eğitim ve elde ettikleri deneyimlerle; iş arayan değil iş geliştiren, sadece yerelde değil, dünyanın her yerinde çalışabilecek bilgi ve beceriye sahip olmalıdırlar. Bu maksatla Nişantaşı Üniversitesi, uyguladığı Eğitim5.0 sistemi kapsamında öğrencilerine sunduğu; Esnek Eğitim Programı, Genel Eğitim Programı, Kariyer Eğitimi Programı, Proje Bazlı Dersler, (1+4+1) uygulaması ile İsteğe Bağlı Hazırlık Programı ve devamında Ücretsiz MBA, Ücretsiz Çiftanadal ve Yandal programları, Ücretsiz Sertifika Programları, Öğrenci Bilimsel Araştırma Projeleri, Kesintisiz Burs İmkanları, Mavi Diploma Eki, (7+1) uygulaması ile 8 ci yarıyılda ulusal ve uluslararası firmalarda İş Başında Mesleki Uygulama Programı ile diğer üniversitelerden ayrışmaktadır. Bu nedenle üniversite adayı öğrenciler Nişantaşı Üniversitesini tercih etmekteler.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.